Miljoenen artikelen
Klik Hier voor een vergelijking van de 3 Beste Neusdouches.

Boek Review: Living With The Himalayan Masters

Living with the Himalayan Masters, Rama Swami & Rama  1Living With The Himalayan Masters van Swami Rama is een meesterwerk dat zeer aan te raden is en het lezen zeker waard is. Dit boek is een verzameling van korte maar verbazingwekkende verhalen over de spirituele ervaringen van Swami Rama, een van de meest bedreven leraar, schrijver en humanitair van de 20e eeuw.

Waar gaat dit boek over?

Het heeft 14 hoofdstukken waarin Swami Rama de lezer vertelt over zijn spirituele reis door de bergen in de Himalaya en zijn ontmoetingen met verschillende verlichte wijzen, sadhus, yogi’s en beroemde leraren. De onsterfelijke wijzen, pittoreske pieken en intrigerende wijsheid van zijn meesters komen echt tot leven in de verschillende hoofdstukken.

Elk hoofdstuk bevat een aantal verhalen die onze fijnzinnige harten vervullen met overweldigende dankbaarheid voor de wijzen die hun onuitspreekbare liefde zo onzelfzuchtig delen maar nooit worden herkend door de menigte. Nog belangrijker dan dat is echter dat uit elk hoofdstuk een verhelderende les opgemaakt en geleerd kan worden.

Dit zijn ook de lessen die Swami Rami zelf geleerd heeft door middel van persoonlijke ervaringen tijdens het leven met de meesters van de Himalaya.

Dit boek beschrijft een breed scala aan interessante en intrigerende onderwerpen op het gebied van spiritualiteit, zoals Mantra’s, Kundalini, Tantra en zo veel meer. Daarnaast komen er een aantal speciale ontmoetingen met hele belangrijke mensen in voor, zoals met Mahatma Gandhi, Maharishi Raman, Tagore en Aurobindo. In dit meesterwerk zal je de aanwezigheid van vele grote meesters ervaren, inclusief die van Swami Rami zelf.

Wat vind ik zo leuk aan dit boek?

Het zit goed in elkaar, is gemakkelijk te lezen en bevat niets ingewikkelds. Met dit boek heb ik zelf naar de Himalaya gereisd, het voelde alsof ik daadwerkelijk aan de voeten van de meesters van de Himalaya was en de onbetaalbare kennis samen met Swami Rami ontving. Geen enkel ander boek geeft heeft mij zo’n gevoeg gegeven. Zorg ervoor dat je geniet van de eenvoud, diepgang en schoonheid van dit boek en je zult precies dat wat je nodig hebt ontvangen.

Iets anders dat ik zo leuk vind aan dit boek, is de essentiële uitspraak dat je niemand hoeft te aanbidden, geen goeroe maar ook niemand anders. De Goddelijkheid, Het Universele Bewustzijn, en de Bron zijn al bij je en het leven gaat om het ontdekken van de waarheid binnenin je en hoe je ook in lijn met de Bron kan leven. Dit is een uniek spiritueel boek dat geen specifieke traditie, geloof of cult preekt.

Dit boek is fantastisch en betoverend

Het bekoort, vermaakt en boeit de lezer zó met al zijn verhalen, dat je in staat bent alle 489 pagina’s in een dag te lezen. Althans, dat is wat mij is overkomen. Sommige van de fantastische verhalen lijken ongeloofwaardig en niet van deze wereld, maar aan de andere kant zijn ze fascinerend, verhelderend, mystificerend, inspirerend en vaak grappig. De vertelwijze is simpelweg betoverend.

Wat anderen zeggen over dit boek

Dit boek is een tijdloze klassieker van één van de meest invloedrijke yogameesters van de 20e eeuw. Het neemt je mee naar de grotten van de Himalaya en introduceert je aan de geweldige adepten die er leven. Dit is het echte verhaal van een man wiens hele leven een fantastisch spiritueel avondtuur was. Een van de beste boeken over spiritualiteit ooit! – Linda Johnsen (Schrijfster van vele boeken over yoga en meditatie).

Aanbeveling

Living With The Himalayan Masters is naar onze mening één van de beste boeken voor spiritele zoekers. Ik raad dit boek zeer aan, vooral aan mensen die ervan houden om te lezen over de spirituele reizen van anderen en ook meer willen weten van waar het leven om draait. Dit boek is inmiddels bij Bol.com ook verkrijgbaar in het Nederlands onder de titel, “Tussen Wijzen en Dwazen”.

Geschreven door Ray.

Online Webshop
Product